مرحله 1 جراحی پیام!
1- تغییر پوشش در برنامه صدا و سیما با نزدیک شدن به انتخابات
2- تصویر مجریان در برنامه سلام صبح بخیر ابتدا با چادر بوده و سپس بدون چادر شده است
3- تغییر حجاب دادن یک خانم
4- پوشیدن لباس های جلب توجه کننده
5- مقایسه حجاب قدیم و جدید
6- تغییر پوشش به دلیل نزدیک شدن به انتخابات
7- به علت رای آوردن در انتخابات تغییر پوشش دادند
8- افزایش جذب مخاطب
9- تغییر دادن حجاب برای جلب توجه
10- اهمیت دادن بسیار به انتخابات
11- تغییر دین و آیین خود جهت کسب رای
12- از یاد بردن اعتقادات خود به علت اهمیت داشتن به رای
مرحله 2 چک شود!
کی تولید کرده است؟
ژیلا صادقی (مجری تلویزیون)
سابقه و اعتبار تولید کننده
گوینده و مجری تلویزیون
کجا تولید شده است؟
ایران (تهران)
کِی تولید شده است؟
ایران (تهران) 22 دی 1402 قبل انتخابات
چگونه تولید شده است؟
تکنیک ها
تکنیک 1: تغییر طرز رفتار
تکنیک 2: ایجاد تفرقه و تضاد
تکنیک 3: شایعه افکنی
تکنیک 4: بزرگنمایی
ابزار فناورانه
(بستر انتشار)
ایران اینترنشنال
چه چیز تولید شده است؟
حق: 1- تغییر پوشش در برنامه صدا و سیما با نزدیک شدن به انتخابات
شاهد ، دلیل: در عکس دلیل را واضح مشاهده می کنید
حق: 10- اهمیت دادن بسیار به انتخابات
شاهد ، دلیل: برای مستحکم شدن نظام جمهوری اسلامی
حق: 2- تصویر مجریان در برنامه سلام صبح بخیر ابتدا با چادر بوده و سپس بدون چادر شده است
شاهد ، دلیل: در تصویر تغییر رامشاهده میکنید
حق: 5- مقایسه حجاب قدیم و جدید
شاهد ، دلیل: زیرا در 12سال قبل پوششان با چادر بوده است و حال پوشش بدون چادری دارند
باطل: 8- افزایش جذب مخاطب
شاهد ، دلیل: برای انتخابات هیچ اجباری نیست پس بی حجابی دلیل محکمی برای افزایش جذب مخاطب نیست
باطل: 9- تغییر دادن حجاب برای جلب توجه
شاهد ، دلیل: مجری با حجاب است اما پوشش تا مناسبی ندارد
باطل: 7- به علت رای آوردن در انتخابات تغییر پوشش دادند
شاهد ، دلیل: نه چون ژیلا صادقی خودش شرکت کننده در انتخابات نیست
باطل: 12- از یاد بردن اعتقادات خود به علت اهمیت داشتن به رای
شاهد ، دلیل: نمیشود قضاوت کرد و هیچ وقت جمهوری اسلامی ایران اعتقاد خود را که سالیان سال است بر پا نگه داشته است را برای انتخابات از یاد نمی برد
مرحله 3 چرا تولید شده است؟ بررسی و نتیجه گیری!
به دلیل انتخابات و متقاعد کردن مردم واین پیام تولید شده تا تصور مردم را از جمهوری اسلامی تغییر بدهند و به اهدافی که خودشان دارند نزدیک تر شوند و بین مردم تفرقه ایجاد شود.
اما مردم نباید تحت تاثیر این رسانه ها قرار بگیرند و باید سواد رسانه ای داشته باشند