داشبورد تیم های لیگ جت خراسان رضوی
داشبورد تیم ها
بوم های تفکر نقاد
مستند نگاری تیم ها
تمرین فهم روایت
محصولات روایی
تعداد کل تیم ها: 2773
تیم انام ( اقتدار.نظم.انسجام.موفقیت)
>
آرشیو بوم
0
2
نام شهر:
بجستان
نام مجموعه:
نمونه دولتی الزهرا
نام تیم:
انام ( اقتدار.نظم.انسجام.موفقیت)
کد تیم:
20617
پیام:
تغییر پوشش در برنامه صدا و سیما با نزدیک شدن به انتخابات
مرحله 1 جراحی پیام!
پیام های ناظر به متن
1- اینترنشنال تغییر پوشش تلویزیون را به دلیل نزدیک شدن به انتخابات می راند
2- مهم بودن نقش صداوسیما در انتخابات
3- این جمله از برنامه اینترنشنال است
4- پوشش تلویزیون با رسیدن انتخابات تغییر میکند
5- مجری این برنامه ژیلا صادقی است که در تاریخ 26دی ماه 1402 با پوششی متفاوت در تلویزیون ظاهر شد
6- نزدیک بودن انتخابات
پیام های ناظر به زیر متن
7- اینترنشال اعتقاد دارد که یکی از دلایلی که بر روی انتخابات تاثیر دارد پوشش است
8- آرم شبکه اینترنشال که در کنار تصویر قرار دارد متفاوت است میتواند نشان دهنده جذب و ترغیب مردم به سوی این سبک پوشش باشد
9- تغییر پوشش تلویزیون برای انتخابات نیست
10- تغییر پوشش برای این است که مردم رای دهند
11- نوع پوشش مجری برنامه (سلام صبح بخیر) اسلامیست
12- این تغییر پوشش نشان میدهد که بحران مخاطب در صدا و سیما بحران اعتماد به رویکرد و گفتمان مسلط بر تولیدات صدا و سیما است
مرحله 2 چک شود!
کی تولید کرده است؟
اینترنشنال
سابقه و اعتبار تولید کننده
ایران اینترنشنال (به انگلیسی: Iran International، به معنی «ایران بین الملل»)، یک شبکهٔ تلویزیون ماهواره ای، کانال رادیویی و وب سایت خبری فارسی زبان مستقر در لندن است که بر پخش اخبار و برنامه های سیاسی و اجتماعی مربوط به ایران تمرکز دارد. این شبکه نخستین و تنها تلویزیون خبری 24 ساعتهٔ فارسی زبان در خارج از ایران است. پخش برنامه های ایران اینترنشنال از 29 اردیبهشت 1396 مصادف با دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران آغاز شد .مالک شبکه، شرکت وُلَنت مدیا و صاحب امتیاز آن در بریتانیا شرکت گلوبال مدیا است. ایران اینترنشنال توسط شرکت دی ام ای مدیا راه اندازی شده و استخدام کارکنان و گرداندن امور روزانهٔ شبکه نیز توسط همین شرکت خدمات خبری انجام می شود. نحوهٔ تأمین بودجهٔ شبکه شفاف نیست. به نوشتهٔ روزنامه های گاردین و وال استریت جورنال، ایران اینترنشنال به صورت غیرمستقیم از سوی دربار عربستان سعودی تأمین مالی می شود. اما خود شبکه این ادعاها را تکذیب کرده
کجا تولید شده است؟
واشنگتن ،لندن
کِی تولید شده است؟
27دی1402،january 2024 17
چگونه تولید شده است؟
تکنیک ها
تکنیک 1:
تظاهر به بی طرفی
تکنیک 2:
ایجاد تفرقه و تضاد
تکنیک 3:
دشمن سازی
تکنیک 4:
تحریف
ابزار فناورانه
(بستر انتشار)
اینستاگرام، توییتر ، سایت های اینترنشنال
چه چیز تولید شده است؟
حق ها
شاهد ، دلیل
حق:
9- تغییر پوشش تلویزیون برای انتخابات نیست
شاهد ، دلیل:
تفاوت پوشش مجری ها ربطی به انتخابات ندارد و حتی خانم ژیلا صادقی قبل و بعد انتخابات پوششش تغییری نکرده و به همین سبک و مدل لباس پوشیده است
حق:
6- نزدیک بودن انتخابات
شاهد ، دلیل:
با توجه به زمان پیام معلوم میشود در آستانه انتخابات بوده است
حق:
1- اینترنشنال تغییر پوشش تلویزیون را به دلیل نزدیک شدن به انتخابات می راند
شاهد ، دلیل:
پوشش این مجری در قبل و بعد انتخابات یکسان بوده است و اینترنشنال خبر هایی را پخش کرده که این سبک را فقط به دلیل انتخابات میداند
حق:
3- این جمله از برنامه اینترنشنال است
شاهد ، دلیل:
اینترنشنال این خبر را در 27دی ماه 1402 منتشر کرده است
باطل ها
شاهد ، دلیل
باطل:
4- پوشش تلویزیون با رسیدن انتخابات تغییر میکند
شاهد ، دلیل:
تغییر پوشش اصلا به دلیل انتخابات نبوده زیرا قبلا هم این مجری به همین سبک و مدل لباس پوشیده است
باطل:
5- مجری این برنامه ژیلا صادقی است که در تاریخ 26دی ماه 1402 با پوششی متفاوت در تلویزیون ظاهر شد
شاهد ، دلیل:
این مجری قبل و بعد انتخابات پوشش یکسانی داشته و فرقی نکرده است
باطل:
12- این تغییر پوشش نشان میدهد که بحران مخاطب در صدا و سیما بحران اعتماد به رویکرد و گفتمان مسلط بر تولیدات صدا و سیما است
شاهد ، دلیل:
با توجه به قسمت های برنامه سلام صبح بخیر تفاوت این دو پوشش بر میزان مخاطبین تاثیری نداشته
باطل:
10- تغییر پوشش برای این است که مردم رای دهند
شاهد ، دلیل:
صدا و سیما با تغییر پوشش به دنبال ترغیب مردم به رای دادن نیست
مرحله 3 چرا تولید شده است؟ بررسی و نتیجه گیری!
این پیام تولید شده تا مردم را برای رای دادن ناامید کند و صدا و سیما را ناکارآمد نشان دهد تا مردم رای ندهند و قبل انتخابات در تلویزیون یک پوشش است و بعد آن پوشش تغییر می کند و نتیجه میگیریم که اینترنشنال با استفاده از ایجاد تفرقه و تضاد و تحریف و.... به دنبال این بوده که نظام را ناکارآمد نشان دهد تا مردم رای ندهند و در سرنوشت کشور خود سهمی نداشته باشند و آن کشور ضعیف شود ، سعی در این داشته است که وحدت بین مردم را از بین ببرد و همچنین انتخابات را زمینه ای دانسته برای تغییر سبک و مدل زندگی
و در آخر کشور ایران با تمام اقوام و تمام تفاوت هایی که دارد مردم باهم همدل و یک صدا هستند و همیشه پشت کشور خود می مانند.