کی تولید کرده است؟
اسرائیل به فارسی
سابقه و اعتبار تولید کننده
زنی که پشت پروژه دیجیتالی ما در حساب های فارسی توییتر و اینستاگرام اسراییل است، در نوجوانی از ایران فرار کرد و به اسراییل جایی که امروز زندگی می کند نقل مکان کرد. غذا های ایرانی، تعطیلات و زبان فارسی برای او فقط سرگرمی نیستند، بلکه اجزای اصلی هویت او هستند.
کجا تولید شده است؟
خارج از ایران و در اسرائیل
کِی تولید شده است؟
26 فروردین 1403
مرحله 3 چرا تولید شده است؟ بررسی و نتیجه گیری!
هدف تولید این توییت نشان دادن برتری اسرائیل و کوچک شمردن رژیم جمهوری اسلامی است.
آنها با این کار سعی دارند قدرت کشور را به چسم مردم خار و کوچک نشان داده و دلهره و نگرانی را افزایش دهند.
این توییت شلیک مناسبی برای پذیرفتن شکست در دل مردم و نا امید شدن است.
یکی از اهداف این توییت جذف مخاطب و دیده شدن است. 450 میلیون، این تعداد دفعاتی است که کاربران شبکه های اجتماعی در سراسر جهان با محتوای دیجیتال فارسی زبان تولید شده توسط وزارت امور خارجه اسراییل در سال های گذشته (2022) درگیر شدند؛ 93 درصد از این بینندگان در ایران بودند. کشوری که متعهد به محو اسراییل از روی نقشه است.به نظر می رسد این رویکرد کارساز است: در اکتبر 2022، وزارت امور خارجه اسراییل موفق به انجام یک نظرسنجی در داخل ایران شد که نشان داد بیش از 70 درصد از پاسخ دهندگان ایرانی احساسات مثبتی را نسبت به دولت یهودی ابراز کردند.در نتیجه ظاهر محتوای فضای مجازی باعث به حقیقت پیوستن محتویات آن در افکار مردم شده است.
ما نباید تن به دام پهن شده آن ها بدهیم و با آگاهی کافی نسبت به اطلاعات اخیر هر مطلب در فضای مجازی را تحلیل و تایید یا تکذیب کنیم.