داشبورد تیم های لیگ جت خراسان رضوی
داشبورد تیم ها
بوم های تفکر نقاد
مستند نگاری تیم ها
تمرین فهم روایت
محصولات روایی
تعداد کل تیم ها: 2773
تیم شهید احمدی روشن
0
2
نام شهر:
خواف
نام مجموعه:
دبیرستان نوردانش
نام تیم:
شهید احمدی روشن
کد تیم:
1747
مفهوم
کلان روایت
پیشرفت ایران
پیام
(تصویر ذهنی مطلوب)
علی رغم تمام محدودیت ها و دشمنی ها، ایران در عرصه های مادی و معنوی پیشرفت کرده است.
هدف:
(چرا می خواهیم روایت کنیم؟)
مقابله با روایت دشمن که به دنبال ایجاد تصویری است که ایران و نوجوان ایرانی نه چیزی هست و نه چیزی خواهد شد.
مضامین:
مضامین پیشرفت مادی: پیشرفت علمی، پیشرفت نظامی، پیشرفت صنعتی و ...
مضامین پیشرفت معنوی: نوع دوستی، امنیت، تحکیم خانواده، دینداری و ...
سوژه
کشف و انتخاب سوژه:
درباره چه چیزی می خواهیم روایت کنیم؟ شرح دهید:
گسترش عدالت اجتماعی در ایران بعد از انقلاب اسلامی ،آیا از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا به الان در مقایسه با قبل انقلاب از طرف جمهوری اسلامی ایران ما به سمت عدالت اجتماعی حرکت کرده ایم یا به سمت نابرابری و فقر ؟ می خواهیم با استفاده از آمار های جهانی وضعیت عدالت اجتماعی در ایران را قبل و بعد از انقلاب با هم مقایسه کنیم و اینکه انقلاب اسلامی ایران در مسیر درست خودش حرکت کرده است را روایت کنیم .
مخاطب
مخاطب هدف
چه کسانی مخاطب هدف روایت هستند؟ مخاطب هدف را توصیف نمایید:
آدمهای که معتقد هستند زمان شاه فراوانی و نعمت و ارزانی بوده است به ویژه دانش آموزان که با توجه به یک کلیپ یا یک مطلب تحریف شده چون مطالعه عمیق ندارند سریع تحت تاثیر قرار می گیرند و باورشان این است که انقلاب در مسیر عدالت حرکت نمی کند و باعث نابرابری بیشتر بین مردم شده است.
روش
رویداد
موقعیت، زمان و مکان خلق روایت را شرح دهید:
روایت در کتابخانه عمومی شهرستان خواف درسالن مطالعه خواهران ضبط خواهد شد البته با استناد به آمار و مدارک مستند در خصوص روایت .
قالب روایت
یکی از چهار قالب ذیل را انتخاب نمایید:
کلیپ
توزیع و انتشار
کانال های توزیع و بستر انتشار روایت خود را شرح دهید:
نمایش کلیپ درجلسات قرارگاه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهرستان خواف .
در سکوهای مختلف اعم از آپارات ، ایتا، شاد، بله، اینستاگرام، تلگرام
خرده روایت
شرح و پرداخت روایت
شامل زاویه دید، فضاسازی و پرداختن به جزئیات، شخصیت پردازی و ... شرح کامل دهید:
1- روایت در یکی از محروم ترین روستاهای شهرستان خواف ضبط شود. 2- نوع خدمات مورد نیاز اهالی قبل و بعد از انقلاب را از طرق مصاحبه بیان شود. 3 - زواید دید: ازدیدگاه سالمندانی که بیشتر عمر و جوانی خود را در دوران حکومت پهلوی گذرانده اند روایت بیان شود. 4- آمار مورد استناد آمار بانک جهانی و صندوق بین المللی پول باشد . 5 -ضریب جینی 6 -فقر مطلق و فقر نسبی در آن توضیح داده شود 7- پرداختن به جزییات :خدمات روستاییان در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب 8- انتخاب مکان مناسب برای فیلم برداری. 9- در مکان انتخاب شده صحبت های اهالی مستند و آمار متناسب در زیر زمینه پخش شود 10- شخصیت اصلی :این روایت آدمهایی هستند که در هر دو نوع حکومت حضور داشته اند . 11- آمار فقر مطلق و ضریب جینی با کشورهای توسعه یافته مقایسه شود . 12- مفاهیم فقر مطلق و ضریب جینی تشرح شود. 13- ضریب جینی کشورهای در حال توسعه هم بررسی شود.