مرحله 1 جراحی پیام!
1- نزدیک به انتخابات هستیم.
2- این پیام توسط اینترنشنال منتشر شده است.
3- به دلیل نزدیک شدن به انتخابات پوشش در صدا و سیما تغییر کرده است
4- تصاویر مربوط به ژیلا صادقی یکی از مجریان برنامه سلام صبح بخیر است.
5- تصاویر نمایش داده شده مربوط به قبل و بعد ژیلا صادقی است.
6-
7- برای اینکه افراد کم حجاب هم در انتخابات شرکت کنند،این اقدام صورت گرفته است.
8- توجه صدا و سیما و دولت به افراد کم حجاب فقط با نزدیک شدن به انتخابات است.
9- صدا و سیما با اینکار میخواهد افراد کم حجاب را گول بزند که در انتخاب شرکت کنند.
10- نصب و عزل رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که با مقام رهبری است و شورایی مرکب از نمایندگان رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی (هر کدام دو نفر) نظارت بر این سازمان خواهند داشت همگی ظالم و دروغگو هستند چون مردم و افراد کم حجاب را گول بزنند.
11- صدا و سیما برای جذب مخاطب اینکار را کرده تا در ایام انتخابات که تبلیغات در این باره صورت میگیرد ، مردم بیشتر جذب شوند و بیشتر در انتخابات شرکت کنند و
12-
مرحله 2 چک شود!
کی تولید کرده است؟
اینترنشنال
سابقه و اعتبار تولید کننده
یک شبکه ی تلویزیونی ماهواره ای فارسی زبان در لندن که بر پخش اخبار و برنامه های سیاسی و اجتماعی مردم ایران متمرکز است
کجا تولید شده است؟
در لندن
کِی تولید شده است؟
27دی1402
چگونه تولید شده است؟
تکنیک ها
تکنیک 1: برچسب زنی
تکنیک 2: اهریمن سازی
تکنیک 3: دروغ
ابزار فناورانه
(بستر انتشار)
اینستاگرام / اینترنشنال
چه چیز تولید شده است؟
حق: 1- نزدیک به انتخابات هستیم.
شاهد ، دلیل: بله چون 27دی ماه تولید شده و 11اسفند انتخابات بوده است
حق: 2- این پیام توسط اینترنشنال منتشر شده است.
شاهد ، دلیل: بله به این دلیل که ارم و لوگو و تصویر نشان دهنده این موضوع است و در اخبار اینترنشنال میتوان مشاهده کرد
باطل: 3- به دلیل نزدیک شدن به انتخابات پوشش در صدا و سیما تغییر کرده است
شاهد ، دلیل: این پوشش هیچ ربطی به انتخابات ندارد و البته خانم ژیلا صادقی معمولا با مانتو در صدا و سیما حضور داشتند. و این کت و دامن هم کمترین تفاوتی با مانتو هایی که همیشه می پوشند ندارد و مفسران موضوع به ظاهر ساده ای مثل استفاده یک مجری زن از کت و دامن ، نشانه از تغییر در سیاست های صدا و سیما در حوزه پوشش بانوانی تفسیر کردند.مقابل و در مقابله با این تحلیل، کسانی قائل به این هستند که اولا با تکیه بر یک مصداق واحد نمی توان تغییر یا تسامح صداوسیما در سیاست لباس و بازنمایی پوشش زنان مجری را نتیجه گرفت؛ ثانیا رفتارهایی مثل تنوع در لباس را صرفا باید ابتکار فردی شخص مجری یا تهیه کننده برنامه یا حتی مدیر شبکه دانست و این به تنهایی کافی نیست که شاهدی بر تغییر نهادی در رویکرد صداوسیما در عرصه لباس باشد.
باطل: 4- تصاویر مربوط به ژیلا صادقی یکی از مجریان برنامه سلام صبح بخیر است.
شاهد ، دلیل: تصویر خانم چادری از خانم فرنوش فرجی می باشد و تصویر کنار ان از خانم ژیلا. صادقی است.
باطل: 7- برای اینکه افراد کم حجاب هم در انتخابات شرکت کنند،این اقدام صورت گرفته است.
شاهد ، دلیل: همانطور که گفته شد این خانم معمولا با مانتو دیده شدند و اینکه اینبار با این استایل ظاهر شدند ، عقیده ای فردی است و لباسشون تفاوتی با دیگر استایل هایشون ندارد
باطل: 9- صدا و سیما با اینکار میخواهد افراد کم حجاب را گول بزند که در انتخاب شرکت کنند.
شاهد ، دلیل: خیر اینطور نیست زیرا مقام معظم رهبری فرموندن که هر کسی که امنیت کشورش را دوست دارد باید در انتخابات شرکت کند .
مرحله 3 چرا تولید شده است؟ بررسی و نتیجه گیری!
دشمن با استفاده از تکنیک دروغ و اهریمن سازی و برچسب زنی میخواست تا مردم، از جمله افراد کم حجاب را نسبت به انتخابات و صدا و سیما و جمهوری اسلامی بد بین کند و میخواست بگوید که اینها«صدا و سیما و جمهوری اسلامی ایران و..»مردم را بازیچه دست خودشان کردند و اینترنشنال با کنار هم گذاشتن تو تصویر که دو فرد متفاوت هستند برچسب زنی کند تا بگوید این حکومت دروغین و ظالم است.