مرحله 1 جراحی پیام!
1- تغییر در حوزه پوشش بانوان
2- تغییر در نوع حجاب در قاب صدا و سیما
3- تغییر پوشش باعث تغییر در سبک اجرا
7- تغییر سیاست در صدا و سیما
8- جذب مخاطب برای انتخابات
9- ترفند انتخاباتی
مرحله 2 چک شود!
کی تولید کرده است؟
ایران اینترنشنال
سابقه و اعتبار تولید کننده
راه اندازی شده در 29 اردیبهشت 1396
کجا تولید شده است؟
آمریکا ، بریتانیا
کِی تولید شده است؟
9 بهمن 1402
چگونه تولید شده است؟
تکنیک ها
تکنیک 1: دشمن سازی
تکنیک 2: ایجاد تفرقه
تکنیک 3: جذب مخاطب از طریق سخنان دروغ
تکنیک 4: هیجان انگیز جلوه دادن موضوعات
ابزار فناورانه
(بستر انتشار)
TV و اینستاگرام و توییتر
چه چیز تولید شده است؟
حق: 2- تغییر در نوع حجاب در قاب صدا و سیما
شاهد ، دلیل: دیده شدن خانم ژاله صادقی با پوششی متفاوت دربرنامه صدا و سیما
حق: 1- تغییر در حوزه پوشش بانوان
شاهد ، دلیل: جمهوری اسلامی پوشیدن چادر را در جامعه ضروری ندانسته فقط پوشش کامل و اسلامی را ضروری دانسته
حق: 1- تغییر در حوزه پوشش بانوان
شاهد ، دلیل: تغییر در نوع حجاب برای ترویج حجاب بوده و با حجاب هم می توان شیک و خوش استایل بود
باطل: 3- تغییر پوشش باعث تغییر در سبک اجرا
شاهد ، دلیل: هیچ تغییری در سبک اجرا دیده نمیشود
باطل: 7- تغییر سیاست در صدا و سیما
شاهد ، دلیل: گاهی تغییر در چیزی دلیلی بر ایجاد سیاست بر آنها نیست
باطل: 8- جذب مخاطب برای انتخابات
شاهد ، دلیل: تغییر پوشش مجری هیچ دلیلی برای جذاب مخاطب بیشتر ندارد
باطل: 9- ترفند انتخاباتی
شاهد ، دلیل: پوشش یک مجری به انتخابات مرتبط نیست و ترفندی محسوب نمیشود
مرحله 3 چرا تولید شده است؟ بررسی و نتیجه گیری!
اینگونه متن ها و خبر ها که از طریق شبکه های اطلاع رسانی نامعتبر منتشر میشوند باعث ایجاد تفرقه و جدایی و ایجاد نزاع و درگیری بین اعضای یک جامعه میشوند و دقت در انتخاب خبرگذاری های معتبر نقش مهمی در ایجاد تفکر و اندیشه درست میان اعضای جامعه میشود