مرحله 1 جراحی پیام!
1- شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بی معنی است.
2- نتیجه از قبل مشخص است.
3- انتخابات فرمایشی است.
4- هشتگ \\\\\\\\\\\\
5- قالیباف رئیس جمهور می شود.
6- این پیام در تاریخ 17 ژوئن 2024 در ساعت 21:55 منتشر شده است.
7- پیام القا می کند که انتخابات شفافیت ندارد.
8- به عدم تأثیر رأی مردم در تعیین رئیس جمهور اشاره می کند.
9- نوعی اعتراض به روند سیاسی و انتخاباتی کشور است.
10- استفاده از هشتگ \\\\\\\\\\\\
11- انتقاد غیرمستقیم از نظام سیاسی و مدیریتی کشور وجود دارد.
12- تلاش دارد افکار عمومی را به سمت عدم شرکت در انتخابات سوق دهد.
مرحله 2 چک شود!
کی تولید کرده است؟
بهنام قلی پور خبرنگار
سابقه و اعتبار تولید کننده
خبر نگار سابق روزنامه جوان
کجا تولید شده است؟
در شبکه اجتماعی ایکس
کِی تولید شده است؟
17 ژوئن 2024 در ساعت 21:55
چگونه تولید شده است؟
تکنیک ها
تکنیک 1: ایجاد حس بی اعتمادی: با بیان اینکه \\\\\\\\\\\\
تکنیک 2: استفاده از هشتگ (#رای_بی_رای): هشتگ به عنوان یک ابزار ارتباطی برای جلب توجه و پیوستن به یک جنبش یا کمپین اعتراضی به کار رفته است.
تکنیک 3: بیان قطعی (جملات تأکیدی): استفاده از عبارات قاطع مانند \\\\\\\\\\\\
تکنیک 4: استفاده از شخصیت یا نام خاص (قالیباف): اشاره به یک فرد شناخته شده در عرصه سیاسی برای جلب توجه بیشتر و تأثیرگذاری بر مخاطب به کار گرفته شده است.
ابزار فناورانه
(بستر انتشار)
توییتر یا همان ایکس
چه چیز تولید شده است؟
حق: 6- این پیام در تاریخ 17 ژوئن 2024 در ساعت 21:55 منتشر شده است.
حق: 7- پیام القا می کند که انتخابات شفافیت ندارد.
حق: 12- تلاش دارد افکار عمومی را به سمت عدم شرکت در انتخابات سوق دهد.
باطل: 1- شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بی معنی است.
باطل: 2- نتیجه از قبل مشخص است.
باطل: 5- قالیباف رئیس جمهور می شود.
باطل: 8- به عدم تأثیر رأی مردم در تعیین رئیس جمهور اشاره می کند.
مرحله 3 چرا تولید شده است؟ بررسی و نتیجه گیری!
این پیام به عنوان بخشی از یک حرکت اعتراضی تولید شده است که هدف آن زیر سؤال بردن مشروعیت انتخابات و ایجاد انسجام در میان مخالفان این فرآیند است.