مرحله 1 جراحی پیام!
1- تاکید بر تفاوت بین نظام و مردم: این پیام به صراحت بیان می کند که هدف مبارزه، نظام جمهوری اسلامی است و نه مردم ایران. این تمایز، بسیار مهم است و نشان می دهد که مبارزان، به حقوق و آزادی های مردم ایران احترام می گذارند.
2- این پیام با تأکید به ما می گویدهدف مبارزه، تغییر نظام است
3- این پیام به ما نشان می دهد که دشمنان به دنبال نظام جدیدی از جمهوری اسلامی اند
4- اسرائیل با مردم ایران کاری ندارد
5- این پیام، یک اعتراض صریح به وضعیت موجود در ایران است و نشان می دهد که اسرائیل از وضعیت موجود ناراضی هستند.
6- تاکید بر ماهیت سیاسی مبارزه
7- این پیام نشان دهنده این است که آنها با جمهوری اسلامی ایران مخالف اندجمهوری اسلامی مخالفند
8- تقاضای حمایت بین المللی: این پیام با تاکید بر اینکه مبارزه علیه یک نظام است، در واقع از جامعه بین المللی می خواهد تا از مبارزان حمایت کند.
9- این پیام، یک هشدار جدی به نظام جمهوری اسلامی است و نشان می دهد که مبارزان مصمم هستند تا به مبارزه خود ادامه دهند.
10- این پیام با تاکید بر اینکه هدف مبارزه، تغییر نظام است، در واقع از نظام جمهوری اسلامی می خواهد تا برای گفتگو و مذاکره آماده شود.
11- این پیام، نشان می دهد که مبارزان به تغییر باور دارند و معتقدند که می توانند نظام موجود را تغییر دهند.
12- این پیام با تاکید بر اینکه هدف مبارزه، ایجاد یک نظام بهتر است، نشان می دهد که مبارزان به دنبال ایجاد یک نظام دموکراتیک و مبتنی بر آزادی های فردی هستند.
مرحله 2 چک شود!
کی تولید کرده است؟
نامشخص است
سابقه و اعتبار تولید کننده
نامشخص است
کجا تولید شده است؟
نامشخص است
کِی تولید شده است؟
14اوریل
چگونه تولید شده است؟
تکنیک ها
تکنیک 1: طراحی گرافیکی: برای طراحی لوگو، متن و ترکیب عناصر بصری از نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ یا ایلوستریتور استفاده شده است.
تکنیک 2: انتخاب فونت و رنگ: فونت ها و رنگ های مناسب برای انتقال پیام انتخاب شده اند.
تکنیک 3: ترکیب عناصر بصری: عناصر بصری به گونه ای ترکیب شده اند که پیام به صورت واضح و مستقیم منتقل شود
تکنیک 4: استفاده از هشتگ ها: برای افزایش دیده شدن تصویر در شبکه های اجتماعی از هشتگ های مرتبط استفاده شده است.
ابزار فناورانه
(بستر انتشار)
هشتگ ها: استفاده از هشتگ هایی مانند #توماج_صلحی و #سپاهی_بزدل نشان می دهد که این محتوا در فضایی منتشر شده است که استفاده از هشتگ در آن رایج است و اینستاگرام یکی از اصلی ترین پلتفرم هایی است که از هشتگ استفاده می کند.
چه چیز تولید شده است؟
حق: 1- تاکید بر تفاوت بین نظام و مردم: این پیام به صراحت بیان می کند که هدف مبارزه، نظام جمهوری اسلامی است و نه مردم ایران. این تمایز، بسیار مهم است و نشان می دهد که مبارزان، به حقوق و آزادی های مردم ایران احترام می گذارند.
شاهد ، دلیل: زیرا آنها با مشخص کردن هدف خود به نظام جمهوری اسلامی اعتراض کرده اند
حق: 2- این پیام با تأکید به ما می گویدهدف مبارزه، تغییر نظام است
شاهد ، دلیل: زیرا خودش گفته مبارزه ما با جمهوری اسلامی است نه با مردم ایران
حق: 3- این پیام به ما نشان می دهد که دشمنان به دنبال نظام جدیدی از جمهوری اسلامی اند
شاهد ، دلیل: زیرا آنها در این پیام هدف خود را که نظام جمهوری اسلامی است بیان کردند
حق: 5- این پیام، یک اعتراض صریح به وضعیت موجود در ایران است و نشان می دهد که اسرائیل از وضعیت موجود ناراضی هستند.
شاهد ، دلیل: زیرا اگر ناراضی نبود یام هایی درباره مبارزه با نظام جمهوری اسلامی به ما نمی داد
باطل: 4- اسرائیل با مردم ایران کاری ندارد
شاهد ، دلیل: یک ادعای باطل است زیرا از کجا معلوم که با مردم ایران هیچ کاری ندارد
باطل: 6- تاکید بر ماهیت سیاسی مبارزه
شاهد ، دلیل: یک ادعای باطل است زیرامی تواند ماهیت فرهنگی هم داشته باشد
باطل: 7- این پیام نشان دهنده این است که آنها با جمهوری اسلامی ایران مخالف اندجمهوری اسلامی مخالفند
شاهد ، دلیل: بله یک ادعای درست است زیرا اگر مشکلی با جمهوری اسلامی نداشتند جنگ ها و آشوب هایی ا آن درست نمی کردند
باطل: 10- این پیام با تاکید بر اینکه هدف مبارزه، تغییر نظام است، در واقع از نظام جمهوری اسلامی می خواهد تا برای گفتگو و مذاکره آماده شود.
شاهد ، دلیل: یک ادعای غلط است زیرا ممکن است با جنگ و آشوب و تهدید همراه باشد
مرحله 3 چرا تولید شده است؟ بررسی و نتیجه گیری!
این پیام، یک پیام استراتژیک است که با هدف مشروعیت بخشی به مبارزه با نظام جمهوری اسلامی و جذب حمایت مردمی طراحی شده است.