داشبورد تیم های لیگ جت خراسان رضوی
داشبورد تیم ها
بوم های تفکر نقاد
مستند نگاری تیم ها
بوم های خلق روایت
تعداد کل تیم ها: 5921
تیم شهیدذولفقاری > آرشیو بوم
0
0

نام شهر: قوچان
نام مجموعه: شهید علیرضا جابریان
نام تیم: شهیدذولفقاری
کد تیم: 6020

پیام:



نظرسنجی موسسه گمان: ۷۵ درصد مردم در یک رفراندوم آزاد، به "نه به جمهوری اسلامی" رای می‌دهند

مرحله 1 جراحی پیام!


پیام های ناظر به متن
1- وجود اینترنت آزاد
2- امکان تأمین دارو
3- ارائه خدمات پزشکی رایگان برای میلیون ها نفر
4- امکان صدور ویزا در کسری از ثانیه
5- برای زنانی که اذن همسرشان را ندارند امکان صدور ویزا وجود دارد
6- جاده سازی کار دشواری نیست


پیام های ناظر به زیر متن
7- متقاعد کردن مردم
8- افزایش جذب مخاطب
9- منفی کردن ذهنیت مردم نسبت به جمهوری اسلامی ایران
10- تغییر باورهای مذهبی و دینی ملت
11- تغییرات چند منظوره
12- نظر سنجی را موسسه ای مستقل انجام داده

مرحله 2 چک شود!

کی تولید کرده است؟
محمد پارسی
سابقه و اعتبار تولید کننده
روزنامه نگار و فعال سیاسی
کجا تولید شده است؟
تهران
کِی تولید شده است؟
4 شهریور

چگونه تولید شده است؟
تکنیک ها
تکنیک 1: دروغ
تکنیک 2: شایعه
تکنیک 3: ایجاد تفرقه و تضاد
تکنیک 4: دشمن سازی
ابزار فناورانه
(بستر انتشار)

اینستاگرام
چه چیز تولید شده است؟
حق ها
شاهد ، دلیل

حق: 1- وجود اینترنت آزاد
شاهد ، دلیل: در مناطق دور افتاده هم این امکان پیش بینی میشود


حق: 12- نظر سنجی را موسسه ای مستقل انجام داده
شاهد ، دلیل: همانطور که واضح است موسسه کندو ادعا به انجام نظرسنجی کرده است


حق: 4- امکان صدور ویزا در کسری از ثانیه
شاهد ، دلیل: برای همه حتی زنان بدون اذن همسر هم این مورد امکان پذیر می باشد


حق: 8- افزایش جذب مخاطب
شاهد ، دلیل: با ارسال و انتشار این پیام در فضای مجازی توانسته نظر هزاران نفر را جلب کند
باطل ها
شاهد ، دلیل

باطل: 9- منفی کردن ذهنیت مردم نسبت به جمهوری اسلامی ایران
شاهد ، دلیل: با چنین عملی افکار عمومی را نسبت به جمهوری اسلامی منفی میکنند


باطل: 7- متقاعد کردن مردم
شاهد ، دلیل: علاوه بر گنجاندن افکار غلط در ذهن مردم آنها را متقاعد به انجام کار های ضد انسانی مانند شعار نویسی و ... میکنند


باطل: 11- تغییرات چند منظوره
شاهد ، دلیل: افکار مردم را نسبت به همه چیز تغییر میدهند


باطل: 6- جاده سازی کار دشواری نیست
شاهد ، دلیل: برای ترمیم و بازسازی جاده برای پیاده روی اربعین اقدامی نمیکنند
مرحله 3 چرا تولید شده است؟ بررسی و نتیجه گیری!

با جستجویی ساده میتوان فهمید که این مطلب در 4 شهریور 1403 منتشر شده است . پس دلیل انتشار آن واضح است که محمد پارسی این پیام را با هدف تغییر افکار مردم ، متقاعد کردن آنها برای اینکه جمهوری اسلامی به مردم اش توجهی نمیکند و درصدی از مردم جامعه در فقر به سر میبرند ، با جستجویی بیشتر درمی یابیم که نظر سنجی آنقدر بی ثبات است که حتی تعداد رای دهندگان برای سنجیدن تعداد واقعی مخالفان و موافقان نوشته نشده است و قطعا یک پیام از منبعی که مورد تأیید جمهوری اسلامی نیست و یک نظر سنجی نادرست و غیر اصولی نمی تواند تمام مردم را شامل یک جمله کند و این تلاش کشورهای غربی میتواند مردمی را که سواد رسانه ای پایینی دارند را به این فکر بیندازد که این نظام به مردم از برخی لحاظ ها رسیدگی نمیکند