مرحله 1 جراحی پیام!
1- در برگزاری مراسم اربعین تشریفاتی وجود دارد.
2- این تشریفات نشان داد که جاده سازی کار دشواری نیسا.
3- این تشریفات نشان داد که ارائه اینترنت آزاد کار دشواری نیست
4- این تشریفات نشان داد که در مناطق دور افتاده تامین دارو کار دشواری نیست.
5- در پیاده روی اربعین خدمات پزشکی رایگان برای میلیون ها نفر ارائه می شود.
6- در پیاده روی اربعین صدور ویزا در کسری از ثانیه اتفاق می افتد و کار دشواری نیست.
7- در مراسم پیاده روی اربعین همه چیز فراهم هست.
8- تبلیغات اربعین شاید صدبرابر بیشتر از عملشان باشد.
9- این تبلیغات برای حفظ نظام است.
10- بستگی به منفعتش دارد که کجا باشد.
11-
12-
مرحله 2 چک شود!
کی تولید کرده است؟
محمد پارسی
سابقه و اعتبار تولید کننده
روزنامه نگار،فعال سیاسی،مدیر مسوول پایگاه خبری خرداد سبز،سردبیر ماهانه ادبی کندو،به دلیل فعالیت هایش سابقه برخورد قضایی داشته است.
کجا تولید شده است؟
ایران
کِی تولید شده است؟
4 شهریور 1403
چگونه تولید شده است؟
تکنیک ها
تکنیک 1: پاره حقیقت گویی
تکنیک 2: دروغ
تکنیک 3: مظلوم نمایی
تکنیک 4: ترس
ابزار فناورانه
(بستر انتشار)
اینستاگرام
چه چیز تولید شده است؟
حق: 5- در پیاده روی اربعین خدمات پزشکی رایگان برای میلیون ها نفر ارائه می شود.
شاهد ، دلیل: به دلیل کمک به مردم خدمات پزشکی را به صورت رایگان انجام میدهند
حق: 1- در برگزاری مراسم اربعین تشریفاتی وجود دارد.
شاهد ، دلیل: رسیدگی به مردم برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است
حق: 2- این تشریفات نشان داد که جاده سازی کار دشواری نیسا.
شاهد ، دلیل: ایمنی مردم در پیاده روی اربعین زیاد است
حق: 4- این تشریفات نشان داد که در مناطق دور افتاده تامین دارو کار دشواری نیست.
شاهد ، دلیل: به دلیل حمایت از مردم و حفظ روحیه و جسم آنها دارو ها را به راحتی تامین میکنند
باطل: 7- در مراسم پیاده روی اربعین همه چیز فراهم هست.
شاهد ، دلیل: مدیریت موکب ها به شکل مردمی است و مستقل از دولت انجام میشود
باطل: 10- بستگی به منفعتش دارد که کجا باشد.
شاهد ، دلیل: محمد پارسی به دلیل مظلوم نمایی در چهره انسان های موافق با پیاده روی اربعین ظاهر شد که در باطن اینطور نیست.
مرحله 3 چرا تولید شده است؟ بررسی و نتیجه گیری!
همیشه افرادی هستند که براساس منافع خاصی دنبال جلوه دادن حقیقت می باشند.ایشان می خواهند با بیان این موضوع مردم را به یاد پیاده روی اربعین بیندازند و از آن حمایت کنند و به گونه ای آن را تبلیغ کنند و البته مردم را تشویق به پیاده روی اربعین کند.در این پیام از تکنیک های مظلوم نمایی، ترس،پاره حقیقت گویی استفاده شده است.این تشریفات در پیاده روی اربعین ممکن است درست باشد و واقعیت داشته باشد ولی از طرفی محمد پارسی که فعال سیاسی نیز هست می خواهد این را به مردم بگوید که تبلیغات اربعین شاید صد برابر واقعیت و عملشان باشد.