مرحله 1 جراحی پیام!
1- سازمان دهی امکانات زیارت اربعین کار ساده و بی اهمیتی بوده
2- ایران برای بر پایی این راهپیمایی هزینه زیادی متحمل شده و سرمایه گذاری کرده است
3- ایران فقط در جاهایی که لازم بداند هزینه می کند.
4- برای مسئولین ایران مهم نبوده که امورات مردم را آسان کنند بلکه این کار بر پایه آرمان های جمهوری اسلامی بوده....
5-
6-
7- اگر قرار باشد برای اموری که در راستای اهداف جمهوری اسلامی است بودجه ای فرض شود جمهوری اسلامی این کار را با تمام توان انجام می دهد
8- از نظر نویسنده که ظاهرا مخالف جمهوری اسلامی است ایران کشوری است که فقط به مراسم مذهبی میپردازد
9-
مرحله 2 چک شود!
کی تولید کرده است؟
محمد پارسی (وبلاگ نویس و روزنامه نگار)
سابقه و اعتبار تولید کننده
روزنامه نگار ایرانی الاصل مخالف جمهوری اسلامی
کجا تولید شده است؟
ایران
کِی تولید شده است؟
25 اوت 2024 / در ایام اربعین که مردم ایران برای این راهپیمایی به کشور عراق رفته بودند.
چگونه تولید شده است؟
تکنیک ها
تکنیک 1: فریب
تکنیک 2: دروغ
تکنیک 3: مبالغه
تکنیک 4: تکرار
ابزار فناورانه
(بستر انتشار)
اینستاگرام
چه چیز تولید شده است؟
حق: 7- اگر قرار باشد برای اموری که در راستای اهداف جمهوری اسلامی است بودجه ای فرض شود جمهوری اسلامی این کار را با تمام توان انجام می دهد
شاهد ، دلیل: پروژه های فرهنگی که در این راستا انجام شده گواه است.
حق: 8- از نظر نویسنده که ظاهرا مخالف جمهوری اسلامی است ایران کشوری است که فقط به مراسم مذهبی میپردازد
شاهد ، دلیل: متن پیام
باطل: 1- سازمان دهی امکانات زیارت اربعین کار ساده و بی اهمیتی بوده
شاهد ، دلیل: متن پیام
باطل: 3- ایران فقط در جاهایی که لازم بداند هزینه می کند.
شاهد ، دلیل: هیچ گاه این گونه نبوده بلکه ایران در حوزه فعالیت های اقتصادی و علمی و... نیز هزینه زیادی کرده
باطل: 4- برای مسئولین ایران مهم نبوده که امورات مردم را آسان کنند بلکه این کار بر پایه آرمان های جمهوری اسلامی بوده....
شاهد ، دلیل: اگر این موضوع برای مسئولین ایرانی مهم نبود این هزینه ها را نمی کردند
مرحله 3 چرا تولید شده است؟ بررسی و نتیجه گیری!
در ایام اربعین .... زمانی که مردم برای زیارت و راهپیمایی به عراق می رفتند این پست را گذاشته تا با نفوذی که در افکار عمومی دارد در آن ایام کار مسئولین و تمام امکانات را نادیده بگیرد و مردمی که شاید نسبت به این موضوع خاکستری هستند را تحت تاثیر قرار دهد و از انواع تکنیک های خبری و رسانه ای استفاده کرده تا نفوذ در افکار را افزایش دهد.